POST 2 / ETAPA 2 DEL BLOG de TSM: MOLTS TEMES SOBRE LA TAULA...



Aquestes setmanes i aquests dies són intensos en quan a notícies relacionades amb la Gestió Esportiva, si penso una miqueta sense forçar gaire em venen al cap: les decisions per reprendre els entrenaments a les principals lligues de futbol Europees, la possible venta dels "namings rights" del Camp Nou per 1 any per fins solidaris en la recerca de medis per curar el COVID19, la possibilitat d'obrir centres esportius a partir de l'11/05, el llançament del documental "The Last Dance" sobre el darrer any de MJ: la metàfora perfecta del que seria el vincle entre súper heroi de masses + ídol esportiu mundial + referent de la generació d'or de la NBA + la perfecció del relat marketinià esportiu (que tinc pendent de veure, tot sigui dit), l'entrevista del Follonero a l' ex President Sandro Rossell (Partim de la base que considero totalment injust que hagi perdut i passat 2 anys a la presó sense motius demostrats, ara bé.. i dit l'anterior, tot això no treu que encara no sé quants diners va costar realment el fitxatge de Neymar a dia d'avui i sobretot que el fet de carregar-se al millor entrenador i el millor equip del món i tenir el Club acusat judicialment, no crec que siguin accions que un gestor hauria de tenir en el seu CV...).

Però em centraré, que me'n vaig per altres camins... també recentment he llegit aquest article de Jeremy Rifkin (https://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Rifkin):

És brutal i el recomano a qui tingui temps de llegir-lo ja que parla molt clarament sobre algunes reflexions que feia en el meu anterior post sobre els motius del meu fi de cicle professional. D'aquest article em quedo amb dos petits fragments:
" Ya nada volverá a ser normal. Esta es una llamada de alarma en todo el planeta. Lo que toca ahora es construir las infraestructuras que nos permitan vivir de una manera distinta. Debemos asumir que estamos en una nueva era."
" Estamos creando una nueva era llamada glocalización. La tecnología cero emisiones de esta tercera revolución será tan barata que nos permitirá crear nuestras propias cooperativas y nuestros propios negocios tanto física como virtualmente. Las grandes compañías desaparecerán. Algunas de ellas continuarán pero tendrán que trabajar con pequeñas y medianas empresas con las que estarán conectadas por todo el mundo. Estas grandes empresas serán proveedoras de las redes y trabajarán juntas en lugar de competir entre ellas"

És molt heavy el que diu, en poques paraules, bàsicament que el COVID19 ho trastocarà i ens ho farà canviar tot... intentaré tornar en un futur proper a aquest article i relacionar-lo amb un post sobre el futur de l'esport post COVID19, però avui volia plantejar un altre tema... a resultes de la meva decisió de tancar un cicle i començar-ne un altre, m'han arribat molts missatges d'ànims i de recolzament els quals els agraeixo tots profundament. Però sobretot m'han fet especial il·lusió tots aquells missatges de persones que per un motiu o un altre em vaig creuar com a Responsable d'Operacions de les Botigues del Barça quan eren gestionades per Nike. En aquesta època missió era la de gestionar tots els Proveïdors de tot tipus de serveis i la seva corresponent negociació dels contractes. Sempre he pensat que a un proveïdor/col·laborador se l'ha de tractar bé i tenir un tracte proper ja que finalment contractes un servei que necessites sí o sí i que en qualsevol moment necessitaras el seu suport per resoldre incidències o que et doni un cop de mà en el moment menys pensat o inadequat. Per aquest simple motiu sempre he volgut donar un tracte cordial i respectuós per a que es sentissin partícips del projecte i sabessin que podien comptar amb mi, de manera que fos una relació de win-win per a les dues parts. Malauradament, en la meva darrera etapa em vaig trobar crítiques cap a la meva persona per ser massa bo o fins i tots ser titllat de ser una ONG amb els col·laboradors ja que em mancava agressivitat, mala llet i altres adjectius que prefereixo no recordar...

Ara, tot i que no em fa cap gràcia recordar aquests moments, sí que em  demostra que jo em comportava d'una manera totalment correcta i adeqüada, un cop he vist el suport que he rebut recentment, amb totes les paraules d'agraïment i valoro encara més haver-me mantingut ferm en les meus valors i idees fins al final.

Si seguim una mica el fil del Senyor Jeremy Rifkin, podrem extreure la conclusió de que el nostre futur proper passarà per col·laborar i no competir, ja que tots i totes haurem de ser menys egoistes i renunciar a coses que teníem com establertes i predefinides per poder donar el pas necessari per afrontar unes noves regles en el món dels negocis i aconseguir entre tots que la societat i el planeta tirem endavant i aconseguim un win-win en tota regla. I això passa per ajudar-nos i tractar-nos com a essers humans i no utilitzar l'odi, ni el menyspreu ni les males formes com a modus operandi habitual.

Fins el proper Dimecres!

Gerard Valldeperez Folch - Gestor Esportiu


Comentarios

Entradas populares de este blog

Experiencias de la I JORNADA DE MARKETING DEPORTIVO SOCIALNETSPORT

CONFLICTO DE INTERESES EN EL DEPORTE PROFESIONAL, EL CASO VALERO RIVERA

LA EVOLUCIÓN DEL DEPORTE